torsdag 1 november 2007

Hungersnöd i Örebro

En morgon under höstlovet (ja, de är så stora nu) ligger vi i TV-rummet och tittar på bolibompa. Klockan börjar bli mycket så jag säger: "Ni får titta klart på Byggare Bob så äter vi frukost sen." Febe suckar av lättnad och säger: "Vá bra, jag har varit hungrig i tre år!" Jag lägger an en något förbryllad ton efter detta avslöjande och frågar: "Har du varit hungrig i tre (!) år?" Febe tittar på mig och suckar: "Nehej, jag sa FLERA år!" Jaha, då så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pust...blev lite orolig där! ;-) Hahaha, det är sköna ungar du har. Kram /Elisabeth

Anonym sa...

Men Rakel då, du måste säga till om ni har det så dåligt ställt. Ni vet ju att ni har vänner som ställer upp för er:)

Anonym sa...

Vilken härlig blogg, blev tipsad av syrran och har sträckläst allt! :) Märkte att jag har anledning att gratulera..! /Stor kram från kusin Sara