tisdag 27 maj 2008

Duld vs. dult


Jana har i födelsedagspresent fått en drake. Draken är dekorerad med "Disney Prinsessorna". Janas favorit är prinsessan Jasmine och hon gör allt för att få alla andra att tycka som hon.

Idag höll hon upp draken framför mig och frågade: "Vilken tycker du är finast?" "Belle." Jana ger mig en missnöjd blick. "Jag tycker Jasmine är finare, för titta här." hon pekar på prinsessans alla smycken. "Duld, duld, duld och duld." sedan pekar hon demonstrativt på Belles accessoarer "Dult, dult, dult och dult."

3 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan :-D Hoppas allt är bra med er. Det skulle vara kul om du ville träffas på en fika eller något annat nåen dag. Du får bestämma vart som är enklast. Vi är ju inte så långt bort. Kram kram/ Linda

Anonym sa...

hello. Jag går också bara hemma nu. Har ett förhållande mad a-kassan. På tisdag skulle passa bra för mig, men jag tror jag slår upp dig i katalogen å ringer i morgon. På söndag ska jag ha ljusvisning också. Då är du välkommen, har bjudit min kusin maria med. Men detta kan jag säga i telefonen, om jag ringer i morgon som jag skrev å du sedan svarar... ha det gott!

Anonym sa...

GRAAAAAAATTIS till barnet...vill minnas att jag laste tidigareatt det skulle bli en pojke. Jag hoppas alla i familjen mar bra. Dessutom hoppas jag pa en fika nangan i sommar, befinner mig utomlands for tillfallet, men sommarska firas dar man ska..i Orebro!! Halsa maken fran mej oxa!Johanna Winberg