måndag 2 mars 2009

Gissa djuret.

Vid middagsbordet idag turades Jana och Febe om att hitta på djurgåtor. Ibland var det lätt, ibland inte. Så här lät en av Febes gåtor:

"Det är ett djur som inte bor i Sveriges. Det är oranget, kan gapa jättestort och bor i vattnet."

Jag tänkte så det knakade. Efter att jag mentalt gått igenom varenda djurlexikon som min äldre bror tryckt upp i ansiktet på mig som barn, och ändå inte funnit något passande, drog jag slutsatsen att Febe kanske missat på färgen. Därför gissade jag: "Flodhäst!" Febe tittar på mig lite överseende och säger sedan: "Den är inte orana... jag menar grön!" Två små rodnader uppenbaras på hennes kinder. Jana är inte sen att ta tillfället i akt: "Krokodil!!!" Febe glömmer i förtjusning all tidigare skam och utropar: "Rätt!" Kvar sitter jag, snuvad på en poäng. Om vi nu hade räknat poäng.

5 kommentarer:

Karen e Edu sa...

Jag saknar dej med fast jag har det underbart har i solen och varmen! Vi ses snart!

Anonym sa...

Ha ha!! Så bra!! GRATTIS TILL KORTET!!! gyllene bågar, vad kul!

Nu är det bara jag som skall få igång mina kör skills ...

Men men. Än har jag inte gått i pension;D

Jag säger som Hanna här om inlägget,
Kran så länge! så ses vi!

Berdjman-Gester

Anonym sa...

Älska "Sveriges" :D

Skriv mer!

Anonym sa...

HEj Rakel
Du har fått mig att skratta 5 min - underbart skrivet!!! Jag behövde det mitt i hjärtsviktsstudierna - just nu är det tyvärr inte slappt slit på min pluggfront...men i år har jag faktiskt påsklov, fantastiskt, och jag tycker faktiskt att det är roligt att svansa runt där på Ackis i hasorna på någon färdig dr...
kram
Lottis

Hanna sa...

nä nu får du uppdatera