onsdag 9 maj 2007

Ytterligare ett sovmorgonsäventyr.

Ja, jag vet att ni känner min svaghet. Jag vaknade imorse av att telefonen ringde och Febe svarade: "Rakel sover". Snabbt ropar jag med min morgonröst: "Jag är vaken". Efter samtalet ropar jag igen: "Har ni ätit frukost?" "Ja" svarar flickorna i kör. "Har ni plockat undan?" "Vi håller på!" ropar Jana samtidigt som damsugaren kommer igång. Ja, två alternativ existerar för tillfället.
1. Jag rusar ner och tar mig en titt på röran och sen hjälps vi åt att städa, samtidigt som jag förmanar och uppfostrar.
2. Jag lutar mig tillbaka, ger de små några extra minuter att röja undan. Går ner tar mig en titt på röran och sedan hjälps vi åt att städa, samtidigt som jag förmanar, uppfostrar och eventuellt berömmer.
Sa jag att det ena alternativet innehöll att luta sig tillbaka och sedan gå ner istället för att rusa? Så egentligen fanns det ju bara ett alternativ, eller hur?

2 kommentarer:

Linus sa...

Kul att de var hemma den här gången iaf... :D

va sa...

Din blogg borde kanske bli nåt slags forum för konsten att fostra barn. Du kunde bli rik på kuppen. Sälja veckovisa nyhetsbrev med de senaste tipsen för att vara en riktigt bra förälder :0)