måndag 24 september 2007

Slutledningsförmåga.

Hela familjen hade samlats hos Gadds för att fira Hannas födelsedag. Halvvägs in i festen efter lite för mycket bål, kissar Febe på sig.
Kännde du inte att du var kissnödig? frågar jag nyfiket när jag står och tvättar av henne i badkaret. "Jag var bara lite kissnödig, så jag tänkte lägga ifrån mig trumman." förklarar Febe, hon fortsätter: "Men då vart jag jättekissnödig och så hann jag inte!" Hon funderar lite över sin situation och medelar sin slutsats med nedstämd röst: "Jag skulle inte ha lagt ifrån mig trumman."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste säga att det är så roligt att läsa din blogg. Efter att själv ha blivit förälder och mammaledig så har jag på mina (få) stunder för mig själv hamnat framför datorn, läsandes andra mammors bloggar. Så komiskt och roligt du beskriver vardagen och barnens bestyr. Jag förstår när jag läser andra mammors bloggar (som din) att mitt liv som mamma bara har börjat och det väntas mer än bara kräk på axeln och matkladd vid bordet... (som tur é). /Dèsirée Lyckelind

Anonym sa...

kära Rakel!

Det är helt fantastiskt att i studiernas stund kunna låta pennan vila och skratta så tårarna rinner (!!) i det att jag med ett knapp tryck mefinner mig i er förtollade värld! helt ljuvligt! jag var tvungen att läsa ikapp lite då jag har hamnat efter i det att telias mobila bredband har haft en långvarig epedemi. epidemi epedeme... aja. Nån har ju tydligen gått under en stege eftersom en Älg till och med hoppar genom fönstret på deras kontor. vad är sannolikheten? men dessa omen har iallafall kommit till korta då the power of Telia har satt mitt modem fritt!

jag älskar din blogg. jag älskar dig och dina avkommor (läs familj så är linus inte den enda som inte får vara med;D) allt gott tills vidare!!

Ps. är jag cynisk om jag tycker att Partyhatten såg lite "amish/smiths vänner" ut? sägt inte det till avkomman bara. det var en jätte fin hatt!

EEstöur.

Anonym sa...

Jana å Febe rockar ju! Äntligen hittade jag hit:-)

Kram-Hana-banana