fredag 29 juni 2007

"tottosboll"

Av en händelse satt Jana och jag och pratade om vad grisens barn heter. För Jana var det naturligtvis mest naturligt att de hette "grisunge" eller än hellre "grisbäbis". När jag förklarar att grisens barn heter "griskulting" börjar hon skratta åt mig rakt ut: "Ha ha ha vad totit mamma, säger du det en gång till tallar jag dig tottosboll varenda dag." "Tyckte du att "griskulting" var så konstigt?" frågar jag, road över hennes glädjeutbrott. "Ha ha ha tottosboll, tottosboll tottosboll, ha ha ha!" blir svaret. För er som inte förstår Janaspråket betyder tottosboll naturligtvis kokosboll.

3 kommentarer:

* Crista * sa...

HAHAHAHA!!! Ljuvligt, liksom alla ni i er fantastiska familj är ljuvliga! :D

Lallamen sa...

Fantastiskt kul. Att kalla någon Tottosboll bara för att de säger griskulting är ju fullkomligt genialt *asg* Vilka mysiga tjejer ni verkar ha.

Anonym sa...

HAHAHAHA
Ja, tack.
/annie
ps. du är bäst ds.