torsdag 3 april 2008

Hockad och skakad.

Vår yngsta dotter har onekligen låtit sig språkligt inspireras av det faktum att hennes far sedan en tid tillbaka frilansat lite för kvällspressen.
Febe kommer ner på morgonen och har inte riktigt hunnit till toaletten i tid om jag uttrycker mig milt. Hon berättar att hon varken hade kissat eller borstat tänderna igår kväll. "Varför inte det?" undrar jag naturligtvis. Febe förklarar: "Jag blev hockad när pappa bara sa till Jana att kissa och borsta tänderna, han trodde att jag redan hade gjort det!"
Senare samma dag...
Febe ropar från hallen: "Du kommer att bli skakad när du ser det här!" "Ser vadå?" undrar jag nyfiket. Febe kommer in i sovrummet och håller demonstrativt upp ett skohorn i två delar högt över huvudet. Jag la an min mest skakade min och såg sedan på Febes belåtna leeende att det var den reaktionen hon varit ute efter.

Inga kommentarer: