onsdag 18 november 2009

Vaccinationsfeber.

I tisdags var det dags att ta barnen till BVC för att bli vaccinerade. När vi kom fram till vårdcentralen ringlade sig kön lång. Det var bara att ställa sig längst bak och hålla god min. Som tur var hade jag med mig en ask russin för att få en viss liten pojke att sitta kvar i vagnen.

Efter att min vän Karen och jag (med barn) köat i ca. 50 minuter stängde pernsonalen på vårdcentralen, helt utan förvarning, ner. Där stod jag, höggravid, med tre barn. Efter 50 minuters köande, stod jag framför en stängd grind. Graviditetshormonerna tog så klart överhand och undertecknad började gråta. Japp!

Jana tittar på mig med medlidande i blicken och säger tröstande: "Jesus sitter på tronen i alla fall och vi är frälsta." Snabbt tvingas jag inse hur rätt hon har. Jag gör mitt bästa att ha överseende med och till och med förlåta inblandade för den fantastiskt oproffsiga behandlingen jag tidigare blivit utsatt för. Karen kan intyga att det gick si så där.

Efter det bestämde jag raskt att vi skulle rädda resten av dagen med hjälp av tacos, tv-tittande och läxfri dag. Flickorna kände snabbt vilket humör jag var på och passade på att trixa till sig lite läsk och varsin chokladkalender. Oj, vilken trevlig kväll vi hade!

6 kommentarer:

Anna sa...

Underbara barn (igen)! Men, att det ska vara så svårt att vaccinera en hel befolkning...?

Marianne sa...

Så skön kommentar, här har de inte börjat vaccinera vanligt folk utanför högrisk grupperna. Vår kommun planerar att kanske?! börja i början av vecka 49

Marianne sa...

Så skön kommentar, här har de inte börjat vaccinera vanligt folk utanför högrisk grupperna. Vår kommun planerar att kanske?! börja i början av vecka 49

Susanna sa...

Vilka härliga barn du har Rakel! tur att det kommer fler såna till jorden snart ;) Hoppas allt är väl! KRAM susanna

Hanna sa...

Alltså Jana är väl för underbar! Så härligt när de kommer med sådana fantastiska och tröstande ord i olika situationer man behöver det! Gud använder barnen! Jag lider så med dig...kön va ju ända till guldaffären och hon stängde ju precis framför näsan på er. Snopet! Men nu är det klart iallafall, tur att Linus köade me dem nästa gång! Kram underbaring

Frida sa...

Men fy vad jag tycker synd om dig, och finns det inget hyfs alls i vårt samhälle? varför släpper man inte fram en höggravid kvinna? jag ryser och är inte alls så kristlig som dina underbara barn. Och att de stängde.... nä hu.