måndag 16 april 2007

Kvinnoben???



I ett projekt till söndagsskolan behövdes en blid på en giraff. Jag drog fram den här från nätet och sa till min nyfunna vän Jenny: "Den här kan vi ta, men den ser lite konstig ut" "Ja, den ser lite konstig ut" samstämmde hon. Vi tittade på den länge och väl innan den mer erfarna observatören av oss, dvs. jag, utbrast: "Den har ju zebraränder!"

Jag håller upp bilden framför min äldre syster Maria och frågar henne om hon kan se vad som är fel med bilden. Hon tittar på den länge, medger att hon också ser att den ser konstig ut. Spår av stress börjar visas i hennes ansiktsuttryck när hon inte kommer på vad felet är och tillslut utbrister hon desperat: "Har den kvinnoben?"

Ja, om det är en hona så har den kvinnoben, eller i alla fall honben. Tack för gissningen Maria.

Inga kommentarer: