onsdag 12 november 2008

Ertappad med tappande.

Var på BVC för ett par dagar sedan. Det var Harrys sexmånaderskontroll med läkarundersökning och allt.

Doktorn hade fingrat på fontanellen, testat reflexer, kollat vikt- och längdkurva o.s.v. Efter allt detta fingrande, testande och kollande, vände hon sig till mig och frågade om det var något mer. Febe, mitt alltjämt informativa barn, vände sig till barnläkaren och sa: "Vi har tappat honom i golvet fyra gånger redan." Doktorn såg leende på mig. Jag tror hon väntade på någon typ av förklaring. Det känndes dock som att en utläggning över hur Harry boy rullat av sängen två gånger, soffan en gång och sedan blivit tappad av sin sjuåriga storasyster, inte skulle få mig att framså i bättre dager. Så jag stod tyst och såg Kvinnans leende bytas mot en frågande/orolig blick.

Hatar ni inte när det händer. Busted!

2 kommentarer:

Frida sa...

*skratt* Det har aldrig hänt mig. Underbara döttrar, underbar son. Jag saknar dem, och dig och Linus också för den delen.

Lallamen sa...

Vet du, när lille H var fyra dagar gammal låg jag och somnade i soffan med honom på magen. Så sa maken något och jag bara satte mig upp. Stackars min käre man när han ser den lille palten glida i slowmotion ner på golvet. Och jag var så trött så jag sa bara hoppsan och tog upp honom och somnade igen.
Tur att ingen berättat det på BVC...