söndag 23 november 2008

Telefonförsäljare.

Igår hade jag ett något underligt samtal med en telefonförsäljare. Det lät ungefär så här.

Febe kom in med telefonluren. "Mamma, det är någon som vill prata med dig. Jag kommer inte ihåg vad hon heter." "Okej, tack gumman!" svarar jag och tar luren. "Hej, det är Rakel." "Hej! Jag ringer på uppdrag av Pro Hockey och vill tala med nån av föräldrarna i familjen." Jag blir naturligtvis lite konfunderad och svarar: "Du kanske vi tala med Linus." "Jag det går bra!" svarar tjejen hurtigt i andra luren. Jag fortsätter: "Linus Hugosson, han som är redaktör för tidningen." Nu blir det tyst i luren en stund, sedan fortsätter hon. "Jaha... ja, vi har ett erbjudande på en prenumeration... då kanske ni inte är intresserade." Jag ger henne det uppenbara svaret. "Nej, vi får ju ett par tidningar av varje nummer och jag tror nog att det räcker. Men... tack ändå." "Hej då" "Hej då"

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha, så dålig koll:)

Anonym sa...

haha, så dålig koll:)

Unknown sa...

Tack för idag!!!
Älskar dej å dina underbara barn så!

Rakel sa...

Jag älskar dig mé. Vi ses snart igen min allra käraste syster!

Anonym sa...

Haha, va kul!! Snopen hon blev!