fredag 21 november 2008

Playdate?

Min goda vän Jenny ska komma och äta lunch på måndag. När jag berättar för Jana att Jennys son Samuel, som också är Janas klasskompis, ska följa med dem hem från skolan frågar hon: "Varför ska han komma?" Jag tyckte det var självklart, så förbryllad svarar jag: "För att ni ska få leka en stund innan Jenny åker hem." Jana tittar på mig lite överseende och säger i ett förklarande tonläge: "Samuel och jag är inte direkt kompisar." sen surnar hon till och tillägger med en butter uppsyn: "Han leker bara med Scott och Timmy."

Det är svårt att konkurera med bollsinne och snabba ben, om allt man har att erbjuda är en passion för dans och små gnagare. I alla fall om det är en sjuårig pojkes uppmärksamhet man konkurerar om.

1 kommentar:

Hanna sa...

Så kul att de har blivit så stora, jana har blivit en cooling nu, verkar hon tycka iallafall:-) Men hon är fortfarande en söt ballerinatjej:-)