onsdag 11 juli 2007

Jesus är bäst men ändå kung

Limpans försök att imitera Runesson vid middagsbordet resulterade i en diskussion om Jesus är bäst eller inte. Jana tycker till skillnad från sina föräldrar att Jesus inte alls är bäst. "Varför inte det?" frågar jag och undrar för mig själv om barnatron börjar svikta redan vid sex års ålder hos alla barn. "Jesus är ju kung." Jag nickar. "Kungar tar barn och bäbisar! Det har jag hört", säger Jana. "Det är bara dumma kungar som gör det, Jesus är ju en snäll kung", förklarar Limpan.
Uppdrag utfört: Barnatro stabiliserad.

2 kommentarer:

Utgått sa...

marvlous marvelous!

*brittisk överklass applåd*
jag blir lika lycklig varje gång!!!

ps. nu är jag uppe och rullar igen!

/e

* Crista * sa...

Håller med syster!

Splendid really!
JAG ÄLSKAR FAMILJEN HUGOSSON!!!!!!