söndag 29 juli 2007

Juver med fyra spenar


Flickorna och jag förgylde vår lördag med att gå på bio. Vad hade vi att välja på? Jo, du ska strax bli varse. "Artur och minimojerna" och "Bondgården". Med två lättskrämda djurälskare i släptåg var det inte mycket till val överhuvudtaget.
Vi missade bussen till stan pga ett byxbråk och tvingades handla obligatoriska filmtillbehör så som popcorn och läsk på ett Willys i närheten av busshållplatsen. Väl uppe på stan sprang (ni som känner mig vet att detta betyder snabbt promenderade) vi till biografen. De bokade biljetterna är släppta sedan länge men av någon anledning har ingen annan lagt beslag på mina kisspausvänliga platser på tredje raden percis vid utgången!?
Allt var klart. Barnen var kissade. Barnen satt på dynor. Godis, popcornpåsar och colaflaskor var öppnade. Ahhh! En kvart in i filmen konstateradejag följande: Alla tjurar i filmen hade juver med fyra spenar. Jag kunde inte ha överseende med det här.
Inte ens när Tjuren "Otis" får hjälp av sina lojala djurvänner att rädda den superdupergulliga lilla kycklingen "vad hon nu hette" från de utstuderat onskefulla prärievargarna och därigenom levererar moralkakan: "Tillsammans är vi starka!" kunde jag göra annat än att se och höra alla juver som dallrar omkring på alla tjurar i filmen. Det var trollbindande. Trollbindande.
Till och med nu, dagen efter, har jag inget annat svar på frågan "Hur var flimen?" än: "De hade juver... med fyra spenar."

3 kommentarer:

* Crista * sa...

Du är så härlig!!! Ses på Andreas fest. Wihuuuu!!! KRAM

Anonym sa...

Johoo!!
Här är Frida, den sista bloggläsare (trallas lämpligast på melodin "den siste mohikanene"). Tjena hejsan, jag har verklgien inte fattat bloggrejen förrän typ häromdagen. Nu surfar jag in & utr från lla möjligas bloggar och hamnade (via magdalenas) på din! Hurra, det här är juj kalastrevligt!
Kul att läsa lite om er familj. Hoppas vi ses IRL inom överskådlig tid! Hälsa man & barn från Samuel & mig!

Anonym sa...

Hejsan gumman! Vilka underbara kläder till Viktor!!!! Tusentals med bockar och nigningar från oss. Nu får vi möjlighet att lära Lukas om krokodiler också...

Njut av de underbara (?) sommardagarna. Det gör vi...