tisdag 17 juli 2007

Något nytt under solen.



Vi har precis tagit oss en isglass. När jag vänder mig om efter att ha slängt glasspappret möts jag av denna vision:
Den uppenbara frågan flödar från mina läppar: "Varför gräver du med händerna i munnen?" Jag ser in i Febes ögon och blicken säger mig att det uppenbara svaret är på väg: "Jag känner hur kallt det är i munnen." Jana tittar intresserat på Febe och sedan på mig. "Mamma kan du ta min glass? Jag vill också känna." Förbluffad tar jag glasspinnen och tittar över köksbordet på mina två flickor som förnöjsamt tittar på varandra i samförstånd. De har båda händerna inkörda i munnen så långt som det är möjligt utan att framkalla en kräkreflex. Det där gjorde jag aldrig när jag var liten och jag som trodde jag att jag tänkte på allt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

grattis!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!!

Anonym sa...

Och här kommer så - en dag för sent men dock lika hjärtlig - en stor grattishälsning från mig och lilleman. Givetvis grattar också han i Texas, men han vet inte om det än... Hoppas att du haft en härlig födelsedag, och att semestern är ljuvlig. Hälsa alla så gott!
/Tove

Utgått sa...

Hej
kära älskade Två barns mor och medsyster i årets i särklass bästa lärjunga grupp!

Tio tusentals grattis kramar i efterskott! hoppas du har haft en underbar födelsedag!

Jag ville bara att du skall veta att jag troget följer valsen! jag har dig på mina favoriter! jag och Simon går troget in och får oss ett gott kärleksfulltskratt! ni är bara för härliga! keep it up!!

/Cornflakes å Berjet ;D