måndag 13 augusti 2007

Härligt!

Åhdal var på besök i vår kyrka igår. Den stora höjdpunkten var en gammal bekant, Elisabet Odebäck. Hon gav en del av sig själv i sitt framförande (som vanligt!). Det var underbart att se och höra henne igen. En skiva med Elisabeth skulle inte jag tacka nej till, för hon delar med sig av Jesus i allt hon gör. Tack så mycket. Inte bara jag utan mina underbara tjejer släppte loss till musiken. När grabbarna skulle ta upp tråden igen ville inte Jana vara med längre. Hon tjurade sig genom hela underbara och kultiga "jag väntar på dig". Efter det gav jag upp och vi gick ut. Efter en lång stund kom Limpan, som för övrigt agrerade som kvällens fotograf, ut. "Får jag gå in en stund?" det finns hopp i mina ögon. "Visst, gör det." Det finns lycka och tacksamhet i mina ögon. Jag öppnar dörren till kyrksalen hör: "Aaaaah" sedan: "tystnad" och efter det: "applåder". Tja... jag tror i alla fall att jag fick ut det bästa av den där konserten.

Inga kommentarer: